CAPUTI, MARCELLA

CAPUTI, MARCELLA  

Facoltà di Psicologia  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 82 (tempo di esecuzione: 0.02 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A comparison between a mentalistic and a non-mentalistic training: Evaluation of theory of mind, cooperation and prosocial behaviour in school-aged children 1-gen-2019 Caputi, M.; Maglione, D.; Decio, C.; Locarini, I.; Meroni, M.; Rosi, E.; Cugnata, F.; Brombin, C.
Adaptive and maladaptive functioning as outcome indexes in a sample of autistic adults living in a farm community: a five-year follow-up study. 1-gen-2016 Orsi, P; Brondino, N; Caputi, Marcella; Fusar Poli, L; Politi, P; Ucelli di Nemi, S; Barale, F.
Alexithymia in chronic and episodic migraine: a comparative study 1-gen-2017 Galli, F; Caputi, Marcella; Sances, G; Vegni, E; Bottiroli, S; Nappi, G; Tassorelli, C.
Alfabetizzazione morale in tre tipologie di scuola superiore 1-gen-2009 Caputi, Marcella
Alfabetizzazione morale in tre tipologie di scuola superiore 1-gen-2007 Caputi, Marcella
Alfabetizzazione morale: educare alla prosocialità nella scuola secondaria 1-gen-2009 Caputi, Marcella
Alfabetizzazione morale: Educare alla prosocialità nella scuola secondaria 1-gen-2010 Caputi, Marcella
Alfabeto morale: un training prosociale nella scuola secondaria di II grado. 1-gen-2008 Caputi, Marcella; Adriano, Pagnin; Maria Assunta, Zanetti
Analysis of emotional picture viewing through eye movement recording 1-gen-2010 Carniglia, E.; Zambarbieri, D.; Caputi, Marcella; Manfredi, V.
Assessing interplay between theory of mind, persuasion and social skills through graphical models 1-gen-2017 Casazza, Eleonora; Brombin, Chiara; Cugnata, Federica; Caputi, Marcella
Assessing Life Satisfaction Across Cultures: Italian Validation of the Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale (BMSLSS) 1-gen-2017 Caputi, M.; Perego, G.; Huebner, S.
Autism in adulthood: 48 months follow-up evaluation of the farmstead community model 1-gen-2008 Orsi, P.; Caputi, Marcella; Pace, A.; Di Nemi, S. Ucelli; Barale, F.
Avere una buona teoria della mente favorisce la riuscita scolastica? 1-gen-2011 Pagnin, A.; Lecce, S.; Caputi, Marcella; Carbonara, M. V.
Continuità tra il rapporto con la madre e quello con l’insegnante. Effetti sul rendimento scolastico dopo la transizione alla scuola primaria. 1-gen-2014 Lecce, S; Caputi, Marcella; Pagnin, A.
Do Feelings of Loneliness Mediate the Relationship between Sociocognitive Understanding and Depressive Symptoms During Late Childhood and Early Adolescence? 1-gen-2017 Caputi, Marcella; Pantaleo, Giuseppe; Scaini, Simona
Does reality look faster as children grow up?. 1-gen-2018 Zuliani, E.; Caputi, M.; Scaini, S.; De’, Sperati
Does sensitivity to criticism mediate the relationship between theory of mind and academic achievement? 1-gen-2011 Lecce, Serena; Caputi, Marcella; Hughes, Claire
Effect of music- and sport-based training on adaptive behaviour in adults with autism 1-gen-2007 Orsi, P; Boso, M; Broglia, D; Caputi, Marcella; Emanuele, E; Pace, A; Politi, P; UCELLI DI NEMI, S.
Effetti della teoria della mente sull’adattamento sociale e scolastico: uno studio longitudinale 1-gen-2008 Caputi, Marcella; Lecce, S; Hughes, C; Pagnin, A.
EHMTI-0147. Medication overuse headache and alexithymia: a controlled study 1-gen-2014 Sances, G; Galli, F; Caputi, Marcella; Guaschino, E; Cuzzoni, M; Nappi, G; Tassorelli, C.